English Corner – travelling
The English Corner on travelling.
Travelling is one of the most exciting experiences of life. You shouldn’t travel on holiday. Travelling should be a serious activity, a kind of job, a way of learning new cultures, of getting to know new places and a lot of different people. When you’re on holiday, you need rest, you don’t have a long time to spend on your journey, so your experience is half what it should be.
The real experience of travelling is living like the locals for a while. Modern travellers are few, I’ve never met one. Or maybe just a couple.
Where would you like to live like a local? There are a lot of places where I’d like to stay: London is at the top of the list, of course. Edinburgh, the Isle of Skye, Bath, Berlin, Salzburg, Dublin and so on, and on, and on.
Viaggiare è una delle esperienze più emozionanti della vita. Non si dovrebbe viaggiare durante le vacanze. Viaggiare dovrebbe essere un’attività seria, una specie di lavoro, un modo per imparare e arrivare a conoscere nuove culture, nuovi posti e molta gente diversa. Quando si è in vacanza, si ha bisogno di riposare, non si ha abbastanza tempo da passare in viaggio, così l’esperienza è la metà di quella che dovrebbe essere.
La vera esperienza di viaggio è vivere come la gente del posto per un po’. I viaggiatori moderni sono pochi, io non ne ho mai incontrati. O forse solo un paio.
Dove vi piacerebbe vivere come una persona del posto? Ci sono molti posti dove vorrei stare: Londra è in cima alla lista, naturalmente. Edimburgo, l’isola di Skye, Bath, Berlino, Salisburgo, Dublino e così via,…
Vocabolario:
Travel: viaggiare (sono corrette sia le forme travelled e travelling che Traveled e traveling)
exciting: emozionante
to get to know: fare la conoscenza
for a while: per un po’
local: persona del posto
and so on: e così via